Skoleforskønnelse på Dybvad Skole

  16/04/14

Fire skolepraktikanter fra EUC Nord hjalp eleverne med at forskønne deres skole

I ugen op til påskeferien var alle elever på Dybvad Skole i gang med at gøre skolen lidt pænere, sjovere og bedre gennem en masse nye projekter, som de selv var med til at bygge. Det blev bl.a. til en ny cykelbane, fodboldgoldbane. Indendørs fik man lavet arbejdsstationer til eleverne og en hel masse kunst til væggene. Alle projekterne blev til i et samarbejde med EUC Nord, og i ugen før påske hjalp to tømrer- og malerpraktikanter til med at få lavet tingene sammen med eleverne. Skoleleder Sysse Jørgensen fra Dybvad Skole er stolt af hendes elever og samtidigt glad for de aktiviteter skolen nu har fået.  

- Vi sendte alle vores 9.klasse-elever i brobygning på EUC Nord, og på en uge gennemgik man sammen med faglærerne på EUC Nord alle de projekter eleverne gerne ville lave hjemme på Dybvad Skole. Der blev lavet tegninger, indkøbslister og vores elever tog virkeligt ansvar med at få organiseret hele arbejdet, der skulle udføres. Og så gik det ellers løs i ugen før påske, hvor alle projekterne blev lavet sammen med to malerlærlinge og 2 tømrerlærlinge fra EUC Nords skolepraktikcenter Praktik Nord. Alle elever fra 4. til 9. klasse har hjulpet til og energien har været fantastisk at opleve. Projekterne er bare blevet superflotte, slutter Sysse Jørgensen.  

Gode opgaver for Praktik Nord
Også på EUC Nord er man glade for samarbejdet med Dybvad Skole. Praktikpladskoordinator i Praktik Nord Peter Lynge Kristensen lægger ikke skjul på, at han gerne ser flere af denne type samarbejder, hvor både folkeskole og erhvervsskole får noget ud af det.  

- Vores skolepraktikanter har været meget glade for at besøge Dybvad Skole i en uge. Dels har været nogle spændende opgaver og dels har de fået lov til at være på egen hånd og være den der har fagekspertisen. Sammen med 9. klasse-eleverne har de stået for at få resten af eleverne i arbejde og ikke mindst sørge for at arbejdet blev gjort ordentligt. Jeg tror også det har givet eleverne på Dybvad Skole en fin introduktion til nogle håndværkerfag de normalt ikke er så fortrolige med. Og på den måde for alle noget ud af det, slutter Peter Lynge Kristensen.