Kompetenceudvikling med menneskelig kvalitet

  13/01/16

Vestergaard Marine Service arbejder tæt sammen med EUC Nord, Kompetencecentret, om at udvikle medarbejdere, der er mindst lige så dygtige som konkurrenternes dygtigste, og som også på det menneskelige plan udstråler kvalitet.

Hos Vestergaard Marine Service i Frederikshavn er den løbende kompetenceudvikling af samtlige firmaets 150 medarbejdere et afgørende element i virksomhedens udvikling og vækst og en global konkurrenceparameter. Det specielle er, at den omfattende kursusaktivitet ikke blot skal udvikle tekniske, men i høj grad menneskelige færdigheder.

– Vestergaard Marine Service er kendt for at vedligeholde og reparere skibsmotorer over hele verden, men vi er meget bevidste om, at det overordnet set er tryghed, vi skal sælge. Ikke blot tekniske løsninger, men i høj grad menneskelige egenskaber og kvalifikationer. Derfor arbejder vi også med begreberne ”faktisk” og ”oplevet” kvalitet. Begge dele skal være i orden, siger teknisk direktør Peter Nørgård.

Gennem de seneste fem-seks år har Vestergaard Marine Service arbejdet tæt sammen med EUC Nord om kompetenceudviklingen. Spektret er bredt og spænder fra særligt tilrettelagte kurser efter firmaets behov til brug af åbne udbud inden for ledelses- og medarbejderudvikling. Hele organisationen er omfattet af kursusaktiviteten. Fra kantinen til direktionen.

Læs hele artiklen om udviklingen i Vestergaard Marine Service her >